Topsport Talentschool

Tabor College Oscar Romero is al jarenlang een Topsport Talentschool, iets wat voorheen bekend stond als ‘LOOT’-school. Dat betekent dat je als jonge topsporter bij ons onderwijs en sport kunt combineren. Een Topsport Talentschool is een school met een speciale licentie, uitgegeven door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Hiermee hebben wij als school toestemming om extra faciliteiten en begeleiding aan te bieden aan jonge topsporters, zodat je naast alle trainingen en wedstrijden ook je diploma kunt halen.

Combineer jij topsport en school?

Afhankelijk van je niveau als topsporter en je persoonlijke omstandigheden kan een Topsport Talentschool onderwijs ‘op maat’ bieden. Voor de absolute topsporters is het zelfs mogelijk het eindexamen over twee leerjaren te spreiden.

Meer weten over de Topsport Talentschool? Op de Tabor College website lees je wat het precies inhoudt, wanneer je hiervoor in aanmerking komt en welke begeleiding je krijgt.

Oscar Romero is een van de drie locaties van het Tabor College.

Waar ben je naar op zoek?