Op Oscar Romero willen we graag, net als op de andere scholen van het Tabor College, dat je het beste onderwijs krijgt dat bij jou past. Dat betekent dat we met jou kijken wat voor jou het beste onderwijsprogramma is. Natuurlijk is dat niet voor iedere leerling hetzelfde programma, iedere leerling is anders en heeft andere wensen en vragen. Dat heet bij ons op school de persoonlijke benadering, of maatwerk.
We leggen je uit waarom we dat doen
En hoe doen we dat dan?
Computers, tablets en smartphones, we kunnen ons een wereld zonder deze apparaten haast niet meer voorstellen. Ze horen bij ons dagelijks leven. Juist daarom leren we jullie op onze scholen graag hoe je deze devices het beste kunt gebruiken én zeker ook wanneer beter niet. Op het Tabor College gebruiken we daar de iPad voor. Die maakt die persoonlijke benadering goed mogelijk. En nog een voordeel: als je een keer niet op school kunt zijn, kan je toch gewoon meedoen met het onderwijs.
Maar natuurlijk ook gewone boeken!
De iPad is een waardevolle aanvulling naast het gebruik van boeken, schriften, lesbrieven en practica. Vaardigheden zoals bijvoorbeeld schrijfvaardigheid en (technisch) tekenen zijn en blijven belangrijk. Wij vinden het heel belangrijk om boeken en digitaal werken te combineren. Dus niet alleen boeken en ook niet alleen een iPad!
We zorgen dat je ‘goed bij de les blijft’
We leren je ook wanneer je de iPad (en je smartphone) juist niet moet gebruiken of wanneer je je moet concentreren op maar één app en niet op alle apps tegelijk. Door middel van “schermtijd” is dit zowel thuis als op school geheel naar behoefte met je ouders/verzorgers af te stemmen. Zo blijf je nog beter bij de les en leer je nog beter hoe je om kunt gaan met digitale middelen. En hoe je niet wordt afgeleid door spelletjes, social media, etc.
Hoe kom je aan je iPad?
Elke leerling op het Tabor College moet in het bezit zijn van een eigen iPad. Voor schooljaar 2022-2023 is het bezit van (minimaal) de iPad 2019 (7e generatie) en minimaal iPad OS 14 een vereiste. We adviseren ouders om een nieuwe iPad aan te schaffen. Meer informatie hierover wordt gepubliceerd voorafgaand aan het nieuwe schooljaar.
Waarom kiezen we voor de iPad?
Het Tabor College heeft gekozen voor de iPad, omdat...
• deze niet snel kapot gaat;
• een iPad zelden in storing schiet;
• je hem pas na een dag werken weer hoeft op te laden, hij gaat de hele dag mee;
• wij jou en je ouders/verzorgers kunnen helpen je op de juiste zaken te concentreren en afleiding tegen te gaan.
Informatie voor ouders/verzorgers
Voor ouders van onze (toekomstige) leerlingen hanteren wij de volgende aanschafregeling:
Ouders/verzorgers schaffen de iPad aan via de webshop van het Tabor College.
A: u betaalt in één keer; verzekering (en hoes) zijn hierbij verplicht (gereduceerd tarief);
B: u kiest voor een huurkoop-constructie. Voordeel is dat er betaald kan worden in termijnen en er wordt niet gekeken naar BKR-notering.
Voor zowel optie A als optie B geldt dat de technische support en een goed gedekte verzekering geregeld zijn via school. Er is een klein eigen risico. Na aanmelding van uw kind voor één van onze scholen, volgt in mei 2022 de definitieve betalingsregeling op papier en digitaal op onze website.
Kunt u de iPad niet betalen, dan kunt u via de Stichting Leergeld een kwijtscheldingsbewijs krijgen. Het Tabor College zorgt dan voor de iPad, u hoeft in dat geval niet via de webshop te bestellen.
Bent u reeds in het bezit van een iPad 2019 (of een gelijkwaardig later model) die u uw kind wilt laten gebruiken op het Tabor College? In sommige gevallen is dat mogelijk. Hiervoor wordt een overeenkomst tussen u en het Tabor College gesloten, zodat wij de iPad netjes kunnen inrichten voor gebruik op school. Meer informatie hierover kunt u krijgen bij de school van uw keuze.
Voorkomen van online afleiding
Als u meer wilt weten over wat wij doen tegen afleiding in de klas en het weren van spelletjes etc., scan dan deze QR-code en lees meer op de website: https://www.tabor.nl/tabor-college/ict-op-het-tabor-college
iHelp-balie
Bij problemen met je iPad kun je op Oscar Romero in de pauze terecht bij de iHelp-balie. Daar word je geholpen door medeleerlingen (Genius-leerlingen) of systeembeheerders. Zij lossen problemen meteen op. En als dat niet direct lukt, dan krijg je tijdelijk een andere iPad te leen.